Birgitte Pedersens CV vidner om en dynamisk og målrettet karriere. Med 15 års erfaring med projektledelse og porteføljestyring i IT-branchen samt 10 års ledelseserfaring fra forskellige IT-organisationer, er den faglige bagage, som den skal være. Erfaringen har Birgitte blandt andet høstet i virksomheder som LM Wind Power, Columbus, EagleBurgmann KE og senest Abena.

IT-projektledelse
Birgitte Pedersen har igennem tiden ledet og gennemført en lang række IT-projekter, så de nåede sikkert i mål. Senest har hun implementeret en af Danmarks mest komplekse AX-løsninger i en større logistikvirksomhed.

Når hun arbejder med et projekt, er Birgittes fokus altid at skabe løsninger, der binder IT, organisation og processer sammen med det formål at optimere forretningen.

Som selvstændig konsulent er Birgitte Pedersen uafhængig og ikke bundet til én bestemt teknologi eller platform. Som kunde oplever du ingen skjulte dagsordener, og du får en 100% dedikeret projektleder, der har fokus på den teknologi, det setup og den leverandør, der bedst understøtter din virksomhed. Ganske enkelt.

Birgitte Pedersen har en bred teknisk indsigt og erfaring med projektledelse inden for mange forskellige områder, platforme og IT-systemer som blandt andet:

  • ERP (Concorde XAL,
    Microsoft Dynamics AX og SAP)
  • Masterdatadefinition, implementering af globale masterdata samt datakonvertering
  • CRM
  • PIM
  • Ekstranet
  • E-commerce
  • Forskellige infrastrukturprojekter,
    herunder serversetup til ERP–platform

Erfaring med IT-ledelse
Som IT-chef har Birgitte arbejdet med IT-organisationens forskellige profiler og sat klare mål for sine afdelinger. Hun har solid erfaring med coaching, optimering samt kommunikation med ledelsen omkring nødvendige mål og actions.

Igennem sin karriere har Birgitte arbejdet i mange forskellige funktioner og miljøer. Dette har givet hende et stort kendskab til blandt andet områder som supply chain management, salg, produktion samt research and development. Denne erfaring er guld værd i hendes nuværende arbejde som konsulent og interim IT-chef.

Personen bag
Én ting er faglighed; en anden er menneskelige kvalifikationer. Dygtighed og erfaring gør ikke en god konsulent, projektleder eller leder alene. Personligheden bag er altafgørende, når komplekse processer skal gennemføres, og teams skal arbejde sammen på tværs af organisationer og specialer.

Birgitte Pedersen har først og fremmest et højt drive. Når hun først går i gang med noget, stopper hun ikke, før hun er lykkedes. Hendes gå-på-mod og ukuelige vilje er både inspirerende og motiverende for de mennesker, hun samarbejder med.

Derudover har Birgitte en medfødt empati, som kombineret med mange års ledelseserfaring har gjort hende til en skarp menneskekender. Konkret betyder det, at Birgitte er hurtig til at aflæse sine teammedlemmer og få både gruppen og hvert individ til at performe optimalt. Endelig er hun en ærlig og stærk kommunikator, som kan agere bindeled mellem forskellige grupper og afdelinger og som også formår, at sige de svære ting på en god måde.

 
 

Kontaktark
Prima Consult kontaktark med kort beskrivelse af ydelser, kompetencer og kontaktoplysninger.

Hent PDF
 

It has been a real pleasure in working with Birgitte Pedersen in ABENA for the time we spent together. Not that many IT Managers understand how business-driven are companies and take that into account in managing their IT projects. Thanks a lot for a great vision and IT management!

Manuel VERGEZ
Sales & Marketing Director, 
ABENA France